Vi vet att det är viktigt för potentiella kunder att få höra andras åsikter om en viss tjänst eller företag, som en pålitlig källa för att kunna ta rätt beslut. Vi på Empire arbetar hårt för att alla våra kunder ska uppleva transparent kommunikation, snabb respons och högkvalitativt arbete. Vi vill ju självklart veta om våra befintliga kunder tycker att vi lever upp till vad vi lovar. Och även låta er andra läsa om feedback direkt från våra kunder så att ni känner er trygga med att välja webbyrå.

Först ut är ESSIQ. I början av September 2020 fick vi en förfrågan av ESSIQ att flytta deras webbplats till ny hosting och tillhandahålla löpande förvaltning av deras webbplats. ESSIQ visste precis vad de behövde hjälp med, vilket underlättade för oss att köra igång samarbetet tillsammans. Kort därefter påbörjade vi arbetet med både felsökning och migrering. Och vi förvaltar deras webbplats än idag, läs mer om ESSIQs egna ord här nedan.

Hej Frida, kan du berätta lite om vilka ni är?

ESSIQ är ett teknikkonsultföretag med kontor i Göteborg, Stockholm och Malmö som levererar tekniska konsulttjänster till över 80 aktiva kunder i olika branscher. Vårt mål är att vara Sveriges bästa arbetsplats för nytänkande och professionella medarbetare och för att nå dit sätter vi medarbetarna i centrum. Vi är övertygade om att alla gör ett bättre jobb när de mår bra och får arbeta med just det de brinner för. Därför anstränger vi oss för att hitta den perfekta matchningen mellan medarbetare och uppdragsgivare, för att våra anställda ska kunna ta sig dit de vill, den väg de väljer.

Hur kom ni i kontakt med Empire?

Vi behövde stöd med att hantera uppdateringar på vår hemsida och då gjorde jag helt enkelt en klassisk google-sökning och bland dem som hamnade överst utan hjälp av annonsering var Empire.

Varför valde ni Empire som webbyrå?

Att ett bolags hemsida, i synnerhet ett som arbetar med hemsidor, hamnar överst i en google-sökning ger ett bra första intryck. När jag sedan kontaktade Empire var de snabba på bollen med en väl utarbetad offert, vilket faktiskt är svårt att få från många andra utan att först ha långa möten. Efter konsultation med vår IT partner landade vi ut i att Empire kändes som ett tryggt val för vårt behov helt enkelt.

Hur tycker ni att samarbetet har fungerat än så länge?

Samarbetet rullar på bra. Vi har fått bra hjälp med vilka uppdateringar som EMPIRE rekommenderat att vi ska göra för att hemsidan ska fungera på bästa sätt. Under en del av de uppdatering vi gjort har de även sett andra missar från tidigare som de hjälpt oss åtgärda. De ger både snabba svar och effektiva åtgärder.

Hur tycker ni att kommunikation har fungerat?

Jag föredrar att kommunicera via mail och de har inte varit några problem. De svarar snabbt och är tålmodiga med att förklara om det är nya saker som vi behöver sätta oss in i.

Har ni arbetat med andra webbyråer tidigare? Och hur kom ni fram till beslutet att byta webbyrå?

Ja, det har vi. Kort och gott för att det var för långa ledtider och bristande kommunikation.

Avslutningsvis, finns det något ni saknar hos oss?

Vi har inte arbetat tillsammans så länge och hittills har vi inte gjort några större uppdateringar med hemsidan så inget vi saknar i dagsläget. Skulle det dyka upp är jag övertygad om att vi kan lösa det på ett bra sätt.

Stort tack ESSIQ

– Stort tack för att ni ställde upp på intervjun. Vi är övertygade om att era svar kommer hjälpa andra och vi ser fram emot ett långvarigt samarbete. Tack Frida Larsson, Marknadskommunikatör på ESSIQ. Läs mer om deras verksamhet på essiq.se