Skip to main content

CRO byrå med expertkunskaper som ökar er konverteringsgrad

Vi är en byrå med hög kompetens inom konverteringsoptimering och hjälper en rad olika kunder med att öka deras konverteringsgrad och försäljning på deras redan befintliga webbplatser. Vi vet att det är lätt att bli hemmablind när det kommer till sin egna webbplats och hur man kan förvandla redan befintliga besökare till konverterande besökare. Det är där vi kommer in i bilden, med ett perspektiv sett utifrån och med hjälp av våra verktyg så kan vi se och förädla din redan befintliga trafik till mer konverterande trafik.

Målet med CRO är att man hjälper besökarna att hitta rätt på webbplatsen och att ge dom det bästa möjliga vägarna att kunna konvertera på webbplatsen. Detta gör man med hjälp av bland annat olika verktyg och såklart kunskap om hur man CRO optimerar en webbplats.

Google Ads byrå i Stockholm

Vår arbetsprocess för konverteringsoptimering

Vi på Empire Web har en inarbetad och väl beprövad arbetsprocess som vi alltid implementerar för alla våra kunder som behöver vår expertis inom konverteringsoptimering.

1. Datainsamling

Samla in data genom verktyg som till exempel Hotjar, Google Optimize, Google Analytics med mera. Med hjälp av denna data tar vi vidare och börjar analysera och identifierar hinder/problem som bör åtgärdas för att öka konverteringsgraden på webbplatsen.

2. Analyser

Vi analyserar all data vi har fått in och djupdyker ordentligt in för att hitta potentiella delar som vi kan åtgärda och arbeta med. Detta gör vi för att få en bra bild över nuläget på konverteringarna på webbplatsen.

3. A/B tester

Med hjälp av analyserna så börjar vi arbeta med A/B tester på diverse element och på webbplatsen. Det kan handla om allt från att ändra en färg på en knapp till att flytta på specifika delar av webbplatsen. På så sätt får vi in mer data och kan identifiera vilka delar som ger bäst konvertering.

4. Landningssidor

Vi börjar bygga på landningssidor för webbplatsen. Detta kan vara specifika kampanjsidor för en e-handel eller en landningssida för att skriva upp sig på en prenumeration eller liknande. Även dessa sidor kommer gå igenom samma process.

5. Rapportering

Vi rapporterar allt mellan himmel och jord som är värt för dig som kund att veta. Vår vision är att vara helt 100% transparenta. Detta innebär att du som kund kan påverka hela processen tillsammans med oss och kan följa hur arbetet fortlöper. På så vis kan du även känna dig säker på att din investering är värd.

Vad är en konvertering på en webbplats?

Det är när till exempel en besökare blir en kund eller lead på en webbplats. Det kan vara allt ifrån att man som besökare lägger en beställning på en e-handel eller skickar iväg ett ifyllt kontaktformulär. En konvertering är ett av dom absolut viktigaste stegen för ditt företags affärsmål och vidareutveckling på nätet.

Vad är konverteringsoptimering?

Konverteringsoptimering appliceras på olika sätt för en webbplats och går ut på att man optimerar webbplatsen för att få fler konverteringar, fler kunder eller leads. När vi på Empire arbetar med konverteringsoptimering börjar vi alltid med att samla in data från olika verktyg som till exempel Hotjar och Google Analytics. Med hjälp av denna data identifierar vi olika problem som kan göra att dina besökare inte blir kunder eller leads. Detta kan till exempel vara att besökarna har svårt att navigera på webbplatsen, inte hittar det dom söker tillräckligt snabbt med mera. Vilket i sin tur kan leda att du tappar en potentiell kund eller lead till en konkurrent.

Hur vet jag om jag behöver CRO?

Det finns en rad olika saker som du själv kan göra för att identifiera om du behöver hjälp med konverteringsoptimering. Dels så kan du jämföra med hur många besökare du har på din webbplats och hur många av dessa som faktiskt slutför ett mål. Du kan även se detta i Google Analytics ifall många av dina besökare lämnar din webbplats tidigare än vad du önskar. Om du behöver hjälp med att se om du behöver konverteringsoptimera din webbplats eller inte så kan du kontakta oss så hjälper vi dig.

Hur ofta ska jag arbeta med konverteringsoptimering?

Konverteringsoptimering är något du alltid arbetar med på din webbplats. Egentligen redan från början när du bygger din webbplats så ska du ha CRO i åtanke. Du blir heller aldrig färdig med det. Det finns alltid möjligheter att optimera din webbplats för att göra den bättre för dina besökare. Större webbplatser som till exempel Amazon, Google med mera arbetar ständigt och kontinuerligt med att konverteringsoptimera sina webbplatser för att ge sina besökare precis det dom är ute efter. Att arbeta och betala för att få in mycket trafik på en webbplats är en oerhört viktig del för all digital marknadsföring. Men det är minst lika viktigt att ta tillvara på den trafik man får.

Konverteringsoptimering statistik från Google Analytics

Kundexempel

Så här kan det se ut

Bilden är hämtad från Google Analytics och visar ett exempel från en utav våra kunder där vi arbetat med konverteringsoptimering och digital marknadsföring. Konverteringsfrekvensen visar en procentandel av hur många av dina besökare som verkligen genomför en konvertering. När vi började arbeta med kunden låg frekvensen under 1% och idag har vi en frekvens på 4,29% (senaste 14 dagar) som ökar stadigt vecka efter vecka. Vi arbetar löpande med A/B tester för att nå vårt gemensamma mål.

Öka din försäljning och få dina besökare att konvertera mer på din webbplats genom CRO.

Vi presenterar din webbplats för datadrivna A/B tester och genomgående analyser för att maximera din konverteringsgrad.

Konvertera mera. 

Konvertera mera. 

Konvertera mera. 

Konvertera mera. 

Konvertera mera. 

Konvertera mera. 

Kontakta oss

 

Adress:

Torshamnsgatan 35, 164 40 Kista
Granlidsvägen 6, 436 50 Hovås

Kontakt:

marketing@empireweb.se
08-520 276 90