MonMaio säljer noga utvalda damkläder med personlig service.
Lanserad
2023
Arbete
- Webbplats i WordPress
- Woocommerce
- Sökmotoroptimering
- Paid social
Om uppdraget
MonMaio är det nya namnet på Sagolika hem. De är en butik som specialiserar sig på noggrant utvalda damkläder och personlig service. När MonMaio ville marknadsföra sina produkter på sociala medier så vände de sig till Empire. Dem hade sett våra tidigare projekt med kunder inom samma bransch och gav oss förtroendet direkt.
Efter ett år av marknadsföring på sociala medier såg både vi och kunden begränsningar i deras e-handelsplattform vilket ledde till att vi skapade ett nytt grafiskt koncept och en helt ny e-handel i Woocommerce. Empire var ansvarig för att omvandla allt, från varumärkets tonalitet till skapandet av en ny logotyp och en smidig e-handelsplattform som blev Woocommerce, såklart.
Så gjorde vi
Empire inledde processen genom att definiera MonMaio’s nya varumärkesidentitet, inklusive varumärkets tonalitet och visuella element som en ny logotyp. Därefter började vi arbetet med att utveckla den nya e-handelsplattformen med den nya grafiska profilen som grund. Empire integrerade Woocommerce för att skapa en smidig och användarvänlig e-handelsupplevelse som skulle ge MonMaio möjlighet att bättre hantera sin online-närvaro och erbjuda en enastående shoppingupplevelse för sina kunder.
Resultatet av samarbetet mellan MonMaio och Empire var en modern och välkomponerad e-handelsplattform som kunde stödja MonMaio’s nya varumärkesidentitet. Kunden hade nu en användarvänlig webbplats som var enkel att hantera och optimerad för sökmotorer, vilket har gett MonMaio möjlighet att nå en bredare kundbas och öka sin digitala närvaro.
Grafiskt koncept
Monmaio har genomgått en spännande förvandling, där vi har haft förmånen att vara en viktig del av deras resa. Med fokus på att skapa ett nytt och modernt grafiskt koncept har vi arbetat tillsammans för att förnya Monmaios varumärkesidentitet och visuella framträdande.